یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا اقدام از طریق ویزای ICT کانادا است. ICT مخفف Intra-Company Transfer به معنای انتقال درون شرکتی است. این روش مهاجرتی یکی از زیرگروه‌های برنامه‌ جابجایی بین‌المللی IMP کانادا است.

ویزای ICT کانادا چیست؟

ویزای ICT یک نوع ویزای کار موقت کانادا است و مختص شرکت‌های بین‌المللی است که در جایی خارج از کانادا قرار دارند و در کانادا نیز دفتر تأسیس کرده‌اند. این شرکت‌ها برای توسعه کسب و کار و یا انتقال بیزینس خود به کانادا، اقدام به انتقال بعضی از کارمندان عالی رتبه و متخصص خود به شرکت کانادایی می‌کنند.

چه شرکتی می‌تواند اقدام کند؟ هر شرکت بین‌المللی که بتواند نشان دهد که انتقال نیروی کار به داخل کانادا بر کیفیت خدمت‌رسانی آن‌ها به کانادایی‌ها تاثیر مثبتی دارد. پس سود خدمت‌‌رسانی این شرکت در نهایت به بهبود زندگی و سود کانادایی‌ها منجر خواهد شد

مزایای استفاده از برنامه ICT

  • گرفتن ویزای کار ICT بدون نیاز به مجوز LMIA – (ویزای C12)
  • کوتاه شدن پروسه اقدام برای ویزای ICT
  • کوتاه شدن پروسه صدور ویزای کار ICT با استفاده از برنامه Global Skills Strategy
  • امکان همراهی اعضای خانواده با دارنده‌ ویزای کار ICT
  • عدم نیاز به مهارت بالای زبان
  • امکان تبدیل ویزای انتقال درون شرکتی کانادا به اقامت دائم کانادا

شرایط اخذ ویزای انتقال درون شرکتی کانادا

برای اخذ ویزای کار درون شرکتی کانادا هم کارمند شرکت خارجی و هم خود شرکت‌ها باید شرایط و قوانین خاصی را رعایت کنند. در صورت عدم رعایت قوانین انتقال درون شرکتی کانادا از سوی یکی از طرفین ، ویزای کار ICT برای کارمندان خارجی صادر نخواهد شد.

شرایط اخذ ویزای ICT کانادا برای کارکنان شرکت‌ها

  • کارکنان انتقالی باید طی سه سال گذشته حداقل یک سال سابقه‌ کار تمام وقت در شرکت خارجی را داشته باشند.
  • کارکنان انتقالی باید برای انجام همان کاری به دفتر کانادایی اعزام شوند که در کشور خود انجام می‌دادند.
  • عنوان شغلی برای کار در کانادا باید زیرمجموعه یکی از سه طبقه بندی زیر باشد:
    • مدیر اجرایی (Executive): مدیریت شرکت یا بخش عمده‌ای از آن را به عهده داشته باشد.
    • مدیر ارشد (Senior Manager): همه یا بخشی از شرکت را مدیریت کرده و بر کار سایر مدیران و کارمندان متخصص نظارت و کنترل داشته باشد.
    • نیروی کار متخصص (Specialized Knowledge): کارمندی که دانش تخصصی در مورد محصولات یا خدمات شرکت یا سطح بالایی از تخصص در حوزه فرآیندها و روال‌های سازمان داشته باشد.

شرایط اخذ ویزای ICT کانادا برای خود شرکت‌ها

  • نشانی دفتر کار شرکت در کانادا باید معلوم باشد. در موارد استثنایی مانند استارتاپ‌ها می‌توان تا زمان اجاره یا خریداری کردن دفتر، آدرس دیگری را معرفی کرد.
  • شرکتی که می‌خواهد در کانادا دفتر تاسیس کند، باید برنامه‌ای واقع‌بینانه و قابل‌ دفاع در زمینه‌ کاری خود داشته باشد تا فعالیت‌های خود در کانادا را توجیه کند (بیزینس پلن).
  • شرکت باید توان مالی آغاز کسب ‌و کار در کانادا و پرداخت دستمزد کارکنان را داشته باشد.
  • اگر شرکت بخواهد مدیران بلندپایه‌ خود را به کانادا انتقال دهد، باید نشان دهد که مقیاس کار شرکت در کانادا آن قدر بزرگ خواهد بود که نیاز به کار در سطح مدیریتی داشته باشد.
  • وقتی شرکت‌ها بخواهند کارمند متخصص خود را به کانادا بفرستند، باید بتوانند نشان دهند که:
    • این نیروی کار متخصص حتماً در کار تجاری آن‌ها نقشی بر عهده دارد و
    • فعالیت او در کانادا تحت هدایت مدیر کانادایی شرکت قرار دارد.

معرفی انواع ویزای کار ICT

ویزای کار مدیران اجرایی

ویزای کار مدیران ارشد

ویزای کار نیروهای متخصص

ویزای کار هلند

هلند یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست که کارمندان بین‌المللی بسیار زیادی با سطح علمی بالا در آنجا مشغول فعالیت هستند.

طرح سود مالیاتی، دریافت سریع اقامت برای افراد متخصص و نرخ پایین بی‌کاری، از جمله مواردی است که موجب افزایش انگیزه دریافت ویزای کاری هلند، برای اتباع خارجی شده است.

طبیعتا انباع خارجی برای زندگی در هلند، به ویزای کار هلند و مجوز اقامت نیاز دارند که می‌توانند درخواست خود را برای دریافت یک مجوز کلی که ترکیبی از مجوزهای اقامت و کار است، ثبت کنند. بعضی از افراد متقاضی دریافت ویزای کار هلند باید برای دریافت ویزای MVV (ویزای نوع D یا اجازه اقامت موقت) همراه با مجوز اقامت هلند، درخواست دهند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به MVV نیاز دارید، ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون ادغام مدنی شرکت کنید تا میزان دانش و آگاهی شما از زبان و فرهنگ هلندی، مورد آزمایش قرار گیرد.

انواع ویزای کار هلند

مهم‌ترین شرط برای ورود به کشور هلند، داشتن ویزای این کشور است. انواع ویزای کار هلند عبارتند از:

ویزای کار هلند (کوتاه مدت)

ویزای کاری کوتاه مدت دارای اعتبار ۹۰ روزه (سه ماهه) است، که خود به دو نوع مجزا تقسیم‌بندی می‌شود.

  •  ویزای ترانزیت یا ویزای نوع A:
  • این ویزا تنها برای ورود به بخش بین‌المللی فرودگاه هلند است. بایذ یادآوری شود با استفاده از این ویزا نمی‌توانید حتی برای یک دقیقه از فرودگاه خارج شوید. برای این منظور به نوع دیگری از ویزا نیاز دارید که به آن ویزای نوع C می‌گویند.
  • ویزای نوع C:
  • با استفاده از این ویزا، شما می‌توانید به مدت سه تا ۶ ماه در حوزه شینگن اقامت داشته باشید. البته این ویزا برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود.

ویزای کار هلند از نوع MVV

این ویزا جزء ویزاهای بلند است و برای افرادی که قصد ملحق شدن به خانواده را دارند، صادر می‌شود، تا در آنجا بتوانند به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند. البته آن دسته از افرادی که شهروند استرالیا یا جزء مردم کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن هستند، نیازی به گرفتن این ویزا ندارند.

ویزای کار هلند از نوع بازگشت‌پذیر

این ویزا برای افرادی است که قصد دارند در مدت اقامت خود، امکان رفت و آمد و خروج از کشور را داشته باشند و مشکلی برای اقامتش به وجود نیاید. مدت اعتبار این ویزا سه ماه تا یک سال است.

ویزای کار هلند از نوع GVVA

این ویزا فقط به افرادی که خارج از اتحادیه اروپا (EEA) و سوئیس هستند، تعلق می‌گیرد. دریافت این ویزا نیز زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که شما در کشور هلند کارفرمایی داشته باشید تا او برایتان مجوز کار صادر کند و بتوانید به واسطه آن، این ویزا را دریافت کنید. به طور معمول مدت زمان اعتبار این مجوز سه سال است، در صورتی که بیش از این زمان، قصد ماندن در این کشور  را دارید، باید حدود سه ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار آن، برای تمدید به سازمان کار و امور مهاجرین کشور هلند مراجعه کنید.

ویزای کار کارمند عادی در هلند

اگر فرد متقاضی بخواهد به عنوان یک کارمند با حقوق معمولی (کارمند مهاجر) در هلند کار کند، به این نوع از ویزای کار هلند نیاز خواهد داشت.

ویزای کار برای کار فصلی در هلند

ویزای کار هلند برای کار فصلی به افرادی اعطا می‌شود که در بخش کشاورزی، کار فصلی در هلند انجام می‌دهند. این ویزا حداکثر برای ۲۴ هفته اعتبار خواهد داشت.

شرایط ویزای کار هلند

برخی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای کار هلند، عبارتند :

ارائه گواهی تمکن مالی را برای تأمین هزینه‌های زندگی در مدت زمان اقامت  و سن منقاضی بین ۱۸ تا ۴۵ سال باشد.

  • ارائه دعوت‌نامه‌ای از سوی کارفرمای هلندی
  • ارائه فرم‌های مربوط به درخواست ویزا و مدارک بیمه مسافرت
  • ارائه روزمه تحصیلی  به همراه آدرس محل زندگی و اقامت متقاضی در کشور هلند

شرایط ویزای کار کارمند عادی در هلند عبارت است از:

ارائه قرارداد کاری با یک کارفرما در هلند

افراد بالای ۲۳ سال باید حداقل دستمزد را به عنوان کارمند دریافت کنند.

  • کارفرما باید نشان دهد که امکان تکمیل این موقعیت توسط یک هلندی یا دیگر اتباع اتحادیه اروپا وجود نداشته است.

شرایط ویزای کار برای کار فصلی در هلند عبارت است از:

  • ارائه قرارداد کاری با یک کارفرما در هلند
  • باید مجوز واحد (مجوز اقامت و اجازه کار ترکیبی) اخذ شود.
  • متقاضی باید حداقل میزان دستمزد یا درصدی از آن را دریافت کند.

شرایط ویزای کاری هلند از طریق پیشنهاد کار (Job Offer)

یکی از روش‌های محبوب و مورد علاقه افراد متقاضی دریافت ویزای کار هلند، دریافت پیشنهاد کاری و پیدا کردن کارفرمای هلندی است. دانستن این نکته جالب است که هیچ یک از کارفرمایان کشورهای مهاجرپذیر از جمله هلند، مجوز دادن یک جایگاه شغلی به افراد غیر بومی را ندارند و این امر تنها زمانی امکان‌پذیر است که پُر کردن موقعیت شغلی مورد نظر توسط افراد بومی، امکان‌پذیر نباشد. در این صورت است که کارفرمایان می‌توانند از طریق آگهی، درخواست نیروی کار دهند و افراد متقاضی دریافت کار نیز می‌توانند به واسطه آگهی و سایت‌های کاریابی به دنبال شغل مناسب خود بگردند. متقاضی پس از دریافت دعوت‌نامه کار از طریق کارفرمای حقیقی یا حقوقی در شرکتی معتبر، باید شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای کار هلند را داشته باشد که پیش‌تر به آن اشاره کردیم.

مشاغل مورد نیاز در هلند

  رشته های مهندسان

متخصصان ICT

نوآوران در صنایع خلاق

متخصصان مراقبت‌های بهداشتی

 

 

شرایط اخذ ویزای توریستی هلند : ۲۰۲۴

هلند مقصدیست عالی برای افرادی که عاشق معماری و طبیعت هستند. پیشنهاد میکنم برای الهام گرفتن و بینش در دنیای معماری، حتی برای یک بار به این کشور سفر کنید. کشوری با آسیاب‌های بادی و مناظر گل لاله و مردمی میهمان‌نواز که عضو اتحادیه‌ی اروپا .

نکات اخذ ویزای توریستی هلند

ویزای شینگن هلند یا همان ویزای توریستی هلند ، معمولا فقط برای ورود کوتاه مدت صادر می‌شود.

  • ویزای کوتاه مدت به طور کلی ۹۰ روزه است، اما می‌توانید برای یک دوره ۱۸۰ روزه، یعنی برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید.
  • داشتن یک پاسپورت مسافرتی معتبر هنگام سفر به هر کشوری ضروری است. این بخشی از الزامات ویزا است و پاسپورت شما باید تا ۳ ماه پس از دوره‌ی ویزای نیز معتبر باشد.
  • همچنین باید هدف از این سفر خود را بیان کنید. برای ویزای توریستی، هدف اولیه گردشگری است. هدف از سفر شما نوع ویزای مورد نظر شما را مشخص می‌کند.
  • یکی دیگر از شروط ضروری اثبات تمکن مالی است ، این بدان معناست که شما حداقل ۵۵ یورو در روز برای خرج کردن خواهید داشت. مدرک جایگزین همچنین می‌تواند عضوی از خانواده یا حامی‌ شما در هلند باشد، به این معنی که آن‌ها درآمد کافی و پایداری دارند.
  • بیمه مسافرتی یا همان بیمه درمانی برای دریافت ویزای شینگن ضروری است. بیمه درمانی شما می‌تواند توسط کشور مبدأ گرفته شود. از طرف دیگر، اسپانسر شما می‌تواند آن را با اجازه اقامت در هلند دریافت کند.
  • در نهایت، شما باید دلایل کافی برای بازگشت به کشور خود را ثابت کنید. برای مثال باید این را نشان دهید که شما هنوز تحصیلات خود را تکمیل نکرده‌اید. برای رسیدگی به درخواست ویزای شینگن، اثبات بلیط برگشت کافی نیست.

کدام کشورها باید برای ویزای شینگن هلند درخواست دهند

زمانی که می‌خواهید وارد یکی از مناطق شینگن شوید، باید تعیین کنید که از کدام کشور هستید. اگر مطمئن نیستید که آیا برای ورود به هلند نیاز به ویزای شینگن دارید یا خیر، وب سایت رسمی اتحادیه اروپا را چک کنید.

برای پیمایش صفحه، به «فهرست محتویات» بروید. هنگامی‌که فهرست مطالب را باز می‌کنید، به «ضمیمه ۱» بروید. در این بخش، تمام کشورهایی که اتباع آن‌ها برای ورود به هلند نیاز به داشتن ویزای شینگن دارند، نشان داده می‌شود.

هدف از اخذ ویزای توریستی هلند

تعیین هدف شما از سفر، قبل از درخواست ویزای شینگن بسیار مهم است ، زیرا مدت اقامت شما را تعیین می‌کند.  به گفته وزارت امور خارجه هلند، شما باید هدف خود را از سفر در درخواست خود ذکر کنید. چون مشخص خواهد شد که برای چه نوع ویزا درخواست می‌کنید.

شرایط ویزای توریستی هلند

هنگام درخواست برای ویزای شینگن یا همان ویزای اقامت کوتاه مدت ، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید که در صورت عدم رعایت این شرایط، درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

به طور کلی، الزامات ویزای شینگن معمولاً بدون توجه به کشور عضو شینگن که قصد بازدید از آن را دارید یکسان است.

این یعنی:

هر بار که برای ویزای شینگن جدید درخواست می‌کنید، باید همان مدارک مورد نیاز را که قبلا ارائه داده‌اید جمع‌آوری کنید.

مدارک ویزای توریستی هلند

در اینجا مدارکی که باید برای درخواست ویزای شینگن خود ارسال کنید را برایتان ذکر میکنیم :

  • یک پاسپورت معتبر
  • دو عکس پاسپورتی جدید
  • فرم کامل درخواست ویزای شینگن
  • برنامه سفر یا بلیط پرواز رفت و برگشت
  • اثبات ابزارهای مالی
  • اثبات محل اقامت
  • برنامه سفر
  • بیمه مسافرتی شینگن معتبر
  • اسناد وضعیت اشتغال
  • اثبات وضعیت مدنی
  • الزامات COVID-19

سخن پایانی :

کشور هلند یکی از بهترین و برترین گزینه‌ها برای مسافرت و گذراندن تعطیلات است. اما از آنجایی که در حوزه‌ی شینگن قرار دارد، اخذ ویزای توریستی هلند کار سختی است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران آی سو گروپ در تماس باشید تا شانس خود در اخذ ویزای توریستی هلند را افزایش دهید .


کشور هلند یکی از کشور های پیشرفته ی دنیا است که طبق آمار از جمله کشور هایی است که بیشترین کارمندان ماهر را دارد. این آمار خوب به خاطر شرایطی است که هلند برای متقاضیان کار در این کشور فراهم می کند. دلیل اولی که باعث انگیزه کار برای کارمندان خارجی شده است ، طرح سود مالیاتی است.

دومین دلیل این است که کارمندان و کارگران ماهر به سرعت می توانند اقامت بگیرند. همچنین نرخ بی کاری در این کشور بسیار پایین است.
پس از گرفتن جاب آفر از هلند می توانید برای دریافت ویزای کاری هلند اقدام کنید.

برای دریافت ویزای کاری ، نیازی به تومن مالی نیست ، بلکه فقط قرداد کاری با کارفرما ، کافی است .
انواع ویزای کار نیروی متخصص هلند :
ویزای کار کوتاه مدت هلند :
ویزای کار کوتاه مدت هلند ۳ ماه اعتبار دارد. که خود به دو نوع ویزا تقسیم می شود.

یکی از این دو نوع ویزا برای ترانزیت است. که ویزای نوع A نام دارد. با این ویزا می توان فقط تا بخش بین المللی فرودگاه هلند ورود کرد و برای حتی یک دقیقه خروج نیاز به نوع دیگری از ویزای کوتاه مدت است . که نام این ویزای کوتاه مدت ویزای نوع C می باشد که به شما امکان می دهد، به مدت ۹۰ روز در یک دوره ی ۶ ماهه در حوزه شنگن اقامت داشته باشید.
ویزای کار بلند مدت MVV هلند:
برای اشخاصی است که قصد ملحق شدن به خانواده خود در هلند را دارند. این ویزا به اعضای خانواده امکان ورود به خاک هلند را می دهد و برای سفر به هلند به MVV مورد نیاز است. البته اگر شخص شهروند استرالیا یا اتحادیه اروپا باشد ، نیازی به این ویزا ندارد.
ویزای کار هلند بازگشت :
ویزای بازگشت جدا از ویزای کار در هلند ممکن است نیازتان شود. برای کار در هلند دانستن انواع ویزاها می تواند به شما کمک کند. اگر به دلایلی شما می خواهید کشور را موقتا ترک کنید و ممکن است اقامت شما منقضی شود, نیاز به ویزای بازگشت دارید. اعتبار این ویزا هم وابسته به شرایطتان می باشد. می تواند ۳ ماه باشد. می تواند تا یک سال هم اعتبار داشته باشد.
ویزای کار هلند از نوع GVVA :
در مورد این ویزای کار باید بدانید که فقط مختص مهاجران خارج از اتحادیه اروپا (EEA) و سوییس می باشد.  اتباع غیر هلندی خارج از اتحادیه اروپا و سوییس باید پیشنهاد کار داشته باشند و کارفرما برای آن ها مجوز کار بگیرد. GVVA یک مجوز شامل مجوز کار و اقامت در هلند می باشد که مختص اشخاصی است که خواستار اقامت در هلند به مدت بیش از سه ماه هستند. این مجوز معمولا برای مدت سه سال صادر می گردد.


مشاغل مورد نیاز در هلند :
بیشترین مشاغل مورد نیاز در هلند شامل مهندسان، افرادی با مهارت های فنی، متخصصین فناوری اطلاعات، افراد متخصص در امور مالی و نیز افراد با تجربه کار در فروش، بازاریابی و خدمات مشتری می باشد. سایر مشاغل مورد نیاز در هلند عبارتند از متخصصان و فارغ التحصیلان در مراقبت های بهداشتی، مالیاتی، مدیران موقت و آموزش و پرورش هستند .

لازم به ذکر است حقوقی که کار فرما می دهد باید مکفی برای کل اعضای خانواده شخص باشد که این حقوق باید پس از کسر مالیات حساب شود .

مدارک لازم برای ویزای کار هلند :


جداشتن مدرک دانشگاهی یا فنی حرفه ای معتبر
تسلط به زبان هلندی یا انگلیسی
فرم کامل شده درخواست ویزای
گردش مالی برای اثبات تمکن مالی
گواهی بیمه
قرارداد کار

 

اقامت دائم در هلند:

ویزای کار هلند می تواند بعد از مدتی به اقامت دائم تبدیل شود. در نهایت اگر به مدت ۵ سال برای کار در هلند زندگی نمایید و به دولت مالیات بدهید، اقامت دائم خود را خواهید گرفت.

 

ویزای همراه هلند در مهاجرت کاری:
همسر و فرزندان شما می توانند از طریق ویزای همراه هلند یا ویزای MVV به شما ملحق شوند. برای اخذ این ویزا شرایط زیر باید وجود داشته باشد:

فرزندان زیر ۱۸ سال
همسر حداقل ۲۱ سال سن داشته باشد.
باید ازدواج مدنی خود را ثبت کرده باشید، درغیر این صورت باید ثابت کنید که در یک رابطه طولانی مدت هستید.
پس از ورود در مکانی که در شهرداری ثبت نموده اید با هم زندگی کنید.
ازدواج شما باید در پایگاه داده اطلاعات شخصی دولتی هلند ثبت شود.
دارنده مجوز اقامت باید بتواند خانواده را حمایت مالی کند. در حال حاضر باید اثبات شود ماهیانه حداقل ۱۶۴۷ یورو درآمد دارد.

 


ویزای سرمایه گذاری انگلیس چیست؟

یکی از این راه های اخذ ویزای انگلستان ،

سرمایه گذاری است .

لندن به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز مالی جهانی شناخته می‌شود. نرخ مالیات در این کشور نسبت‌به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و زمینه را برای انواع سرمایه گذاری فراهم کرده است

به همین دلیل افراد بیشتری تمایل دارند با ویزای سرمایه گذاری وارد این کشور شوند

در کشور انکلیس هم مانند هر کشور دیگری، شرایطی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری تعیین شده است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس

این مدارک گاهی به تناسب پرونده افراد، می‎‌تواند دستخوش تغییراتی باشد؛ اما در کل مواردی که در فهرست زیر آمده‌اند الزامی خواهند بود :

  • ارائه گذرنامۀ معتبر متقاضی و همراهان
  • عکس جدید ۳٫۵*۴٫۵ زمینه سفید متقاضی و هر یک از همراهان. دقت کنید نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود
  • سند ازدواج و شناسنامه متقاضی و تمامی همراهان
  • ارائه مدارک شغلی سرپرست برای درخواست ویزا
  • ارائه مدارک تحصیلی فرد متقاضی ویزا
  • ارائه مدارک مالی و ملکی برای درخواست ویزا و اقامت سرمایه گذاری انگلیس
  • تکمیل و ارائه فرم اطلاعات درخواست ویزا در قالب فایل ورد. این اطلاعات باید به‌طور صحیح و کاملاً دقیق نوشته شوند
  • ارائه ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند
  • انگشت‌نگاری فرد متقاضی در زمان تعیین‌شده
  • کپی برابر اصل تمامی مدارک تهیه شود
  • ارائه ترجمه درست و دقیق از مدارک
  • نداشتن سابقه کیفری

مراحل درخوست ویزای سرمایه گذاری انگلیس

پس از آماده‌سازی مدارک گفته‌شده، یک تا چهار هفته فرصت خواهید داشت که آن‌ها را به سازمان مربوطه بفرستید. در سازمان مربوطه، Home Office مدارک شما را بررسی می‌کند. سپس برای مصاحبه دعوت خواهید شد. برای تسریع در عمل بررسی مدارکتان، می‌توانید هزینه اضافی پرداخت کنید که این هزینه را سازمان مربوطه به شما اعلام می‌کند. پس از یک تا دو ماه ویزای شما آماده خواهد شد. پروسه اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری مسیری مطمئن در عین حال دشوار است. پس اگر از تصمیم خود مطمئن هستید، این مراحل را طی کنید

اعتبار ویزای سرمایه گذاری انگلیس

ویزای Tier 1 یک نوع ویزای سرمایه گذاری انگلستان به شمار می‌آید و اعتبار آن سه سال و چهار ماه است که می‌توانید آن را به‌مدت دو سال هم تمدید کنید. پس از پایان این مدت‌ ، می‌توانید برای اقامت دائم کشور انگلستان اقدام کنید. افرادی که صاحب ویزای سرمایه گذاری انگلستان هستند، می‌توانند در مدت اقامت خود در این کشور مشغول به کار یا تحصیل شوند. در طول این مدت دقت کنید که ویزای شما باطل نشود.

دندانپزشکی یکی از رشته‌های تخصصی مورد نیاز در کشور آلمان است.

به همین دلیل شرایط ویژه‌ای برای افراد متخصص و دندانپزشکان فراهم آورد، که این کشور را به یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی برای دندانپزشکان تبدیل کرده است و سالانه سیل عظیمی از دندان‌پزشکان از اقسا نقاط جهان وارد خاک این کشور می‌شوند

مهاجرت دندانپزشکان به آلمان شرایط سخت و پیچیده‌ای ندارد

داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1، معادل‌سازی مدارک، داشتن مجوز پزشکی، داشتن تحصیلات و سابقه کاری و … از جمله ملزومات مهاجرت دندان‌پزشکان به آلمان است.

روش های رایج مهاجرت دندان‌پزشکان به آلمان

راه‌های گوناگونی برای مهاجرت  دندان‌پزشکان به آلمان وجود دارد. در این میان، متقاضیان مهاجرت به این کشور، بیشتر از طریق دو شیوه مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند. هر یک از این شیوه‌ها، شرایط خاص خود را دارند:

۱. مهاجرت دندان‌پزشکان به آلمان از طریق کار

با توجه به استقبال آلمان از افراد ماهر و متخصص، رشته دندان‌پزشکی هم در لیست رشته‌های مورد نیاز این کشور قرار گرفته است. به همین دلیل مهاجرت دندان‌پزشکان به آلمان از طریق کار امکان‌پذیر است و احتمال یافتن شغلی مناسب با سطح درآمد نسبتا بالا، برای متقاضیان وجود دارد. برای افزایش شانسِ موفقیت در زمینه مهاجرت دندان‌پزشکان به آلمان، لازم است مدارک متقاضیان معادل‌سازی شود و همچنین اقدام به دریافت مدرک زبان آلمانی در سطح C1 نمایند.

۲. مهاجرت دندان‌پزشکان به آلمان از طریق تحصیل

کیفیت بالای نظام آموزشی و امکان تحصیل رایگان در آلمان، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین کشورها به منظور مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. از این رو روش دیگری که برای مهاجرت دندان‌پزشکان به آلمان وجود دارد، مهاجرت از طریق تحصیل است. در این روش متقاضیان می‌توانند برای گذراندن دوره دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های آلمان، درخواست دهند. اما نکته حائز اهمیتی که در این روش از مهاجرت وجود دارد، این است که مهاجران تنها در صورتی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در آلمان اقامت داشته باشند و تابعیت این کشور را دریافت کنند که در این کشور مشغول به کار شوند.

دولت انتاریو تغییراتی را در برنامه انتخاب استانی خود (OINP) اعمال خواهد کرد تا تعداد دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط برای درخواست در برنامه مهاجرت استانی (PNP) را افزایش ‌دهد.

قانون جدیدی برای اصلاح برنامه انتخاب استانی انتاریو (OINP) با بازنگری در شرایط صدها دانشجوی بین‌المللی در سراسر استان معرفی شده است، طبق آن دانشجویانِ برنامه‌های تحصیلی یک ساله می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

کالج‌های انتاریو در بیش از ۹۰۰ برنامه گواهی فارغ التحصیلی اعطا می‌کنند که اکثر آنها برنامه‌های یک ساله هستند.

این موضوع، خبر خوبی برای دانشجویان بین المللی است که اغلب دریافت اقامت دائم را غیرممکن می‌دانند و مهاجرت به استان های دیگر را بررسی می‌کنند.

انتظار می رود تغییرات جدید اوابل سال آینده اجرایی شود .

انتاریو الزام تجربه کار کانادایی را برمی‌دارد

علاوه بر این، قوانین اعلام شده استفاده از تجربه کاری کانادایی را به عنوان پیش نیاز در تبلیغات شغلی یا فرم‌های درخواست شغل ممنوع می‌کند. بدین طریق متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در فرایند مصاحبه خود را بهتر نشان دهند.

علاوه بر این، از ۱ دسامبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۰ نهاد صدور مجوز شغلی و حرفه‌ای از شرط تجربه کار کانادایی برای صدور مجوز منع خواهند شد.

این قوانین مشاغل تحت نظارت را از نیاز به تجربه کاری کانادایی در بیش از ۳۰ شغل منع می‌کند، این استان به تازه واردان متخصص اجازه می‌دهد تا رشته های انتخابی خود را دنبال کنند.

این ۳۰ شغل شامل برخی از مشاغل و حرفه‌های نظام‌مند مانند حقوق، حسابداری، معماری، مهندسی، برق و لوله کشی می‌شود.

سالانه، بیشترین تعداد مهاجران نسبت به هر استان دیگری وارد انتاریو می‌شوند. مطالعات نشان داده است که حمایت از مهاجران تازه وارد برای یافتن شغل در رشته‌هایی که تحصیل کرده‌اند، می‌تواند در طول پنج سال تولید ناخالص داخلی استان را تا ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

امسال، انتاریو ۱۶ هزار و ۵۰۰ مهاجر را برای اقامت دائم از طریق برنامه انتخاب استانی خود (OINP) در بخش‌های مختلف حیاتی، مانند مراقبت‌های بهداشتی و مشاغل تخصصی خواهد پذیرفت.

حساب My Ontario account

برنامه انتخاب استانی انتاریو (OINP) نحوه دسترسی متقاضیان به پلتفرم پرونده الکترونیکی را از ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ تغییر خواهد داد.

از ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳، پرونده‌های فعلی و ابراز علاقه‌مندی‌ها باید از یک حساب  ONe Key accountبه حساب My Ontario account منتقل شوند.

اداره مهاجرت انتاریو بعداً دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه انتقال حساب‌های پرونده الکترونیکی در برنامه انتخاب استانی انتاریو ارسال خواهد کرد.

فرایند اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

برای سفر به هلند، شما نیاز به مجوز اقامت موقت (MVV) دارید. MVV یک برچسب است که نمایندگی هلند در پاسپورت قرار دارد و در بعضی موارد شما نیاز به اخذ اقامت موقت MVV نیستید.

ابتدا باید درخواست اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری را در کشوری که زندگی می کنید، پر و ارسال کنید. نمایندگی هلندی درخواست شما را به (IND) ارسال می کنند

سپس از نماینده هلندی نامه ای دریافت خواهید کرد که در آن نحوه پرداخت هزینه توضیح داده می شود

. روزی که شما فرم درخواست خود را ارسال می کنید، IND باید در مدت زمان قانونی ۹۰ روز تصمیم گیری کند. در صورتی که واحد شرایط باشید مجوز اقامت موقت را خواهید گرفت. این اجازه موقت برای مدت ۹۰ روز اعتبار دارد.

شرایط اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای شغل های خصوصی در هلند منع شده است. مبلغ سرمایه گذاری شما در یک حساب بانک هلندی یا یک حساب بانک اروپایی سپرده می شود. این شعبه ها توسط (DNB) نظارت می شوند و این بانک ها از مجوز واحد اروپایی استفاده می کنند. سرمایه گذاری شما دارای ارزش افزوده ای برای اقتصاد هلند است. این پروسه توسط سازمان اداری هلند ارزیابی خواهد شد. کمک به افزایش نوآوری باعث کمک به شرکت های هلندی می شود. این ممکن است از طریق موارد دیگر معرفی شود، مانند ثبت یک اختراع، سرمایه گذاری در نوآوری های تکنولوژی و غیر تکنولوژی و یا سرمایه گذاری در یک شرکت که متعلق به یک بخش قوی است، اثبات شود. سرمایه گذاری شما باید در عرض ۵ سال ۱۰ شغل ایجاد کند. هزینه فرم سرمایه گذاری در هلند ۲۱۳۷ یورو می باشد.

مزایای اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

  • امکان سفر به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • اجازه اقامت برای خانواده و فرزندان (زیر ۲۱ سال)
  • امکان شهروند شدن هلند پس از ۵ سال زندگی
  • آسان بودن انجام کسب و کار در اروپا
  • مجوز کار در هلند

پاسپورت هلند یکی از با ارزش ترین و محترم شمرده ترین پاسپورت ها در جهان است و در رتبه ۴ پاسپورت قدرتمند در جهان قرار دارد و می توانید بدون روادید به ۱۷۳ کشور جهان از جمله آمریکا و انگلستان و تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید.

 

هلند از آن دسته کشورهای شاد و آرامی است که به‌خاطر مناظر زیبا، فرهنگ متفرقی و اقتصاد قدرتمند خود شناخته می‌شود.

موقعیت‌های شغلی زیادی در حوزه‌های مختلف کاری در هلند وجود دارد؛ اما مشاغل مورد نیاز هلند که احتمال استخدام یک مهاجر در آن‌ها بیشتر است در ادامه بررسی شده است. این مشاغل معمولا شامل ویزای کاری می‌شوند که با کمک متخصصان آی سو گروپ ، در دریافت آن مشکلی نخواهید داشت.

 

مشاغل پر تقاضا در هلند

در کشور هلند برای بهره‌وری از خدمات مهندسی حوزه‌هایی مانند IT، فرصت‌های دورکاری زیادی فراهم است.

هندسین کامپیوتر در هلند از بازار کاری خوبی برخوردار هستند و از مشاغل مورد نیاز هلند به‌شمار می‌روند. این کشور بهترین فرصت‌های شغلی برای دیتا ساینتیست‌ها، برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و غیره فراهم کرده است. مهارت‌هایی که فرصت‌های شغلی بیشتری برایشان وجود دارد به‌شرح زیر هستند:

  • جاوا اسکریپت
  • ری‌اکت
  • تایپ اسکریپت
  • پایتون
  • SQL
  • CSS

لجستیک

هلند به‌عنوان یک کشور کوچک، زیرساخت‌های حمل‌ونقل بسیار توسعه‌یافته‌ای دارد که آن را تبدیل به مکانی ایده‌آل برای توزیع موثر کالا در سراسر اروپا و جهان است. شبکه گسترده آبراه‌ها و زیرساخت‌های حمل‌ونقل بسیار توسعه‌یافته هلند شامل یک شبکه متراکم از جاده‌ها، راه‌آهن‌ها و آبراه‌ها می‌شود.

همین امر، آن را به مکانی ایدآل برای شرکت‌های لجستیکی تبدیل می‌کند که به‌دنبال توزیع مؤثر کالا در داخل کشور و سایر نقاط اروپا هستند. بنابراین، لجستیک هم یکی از مشاغل مورد نیاز هلند است که به‌دلیل موقعیت استراتژیک این کشور، بسیار پرسود خواهد بود.

برنامه نویس و توسعه دهنده

باتوجه‌به موقعیت استراتژیک تجاری هلند، نیاز آن به اینترنت و برنامه‌نویسان نیز بالا خواهد بود. هلند با داشتن زیرساخت دیجیتال استثنایی، اقتصاد پررونق، کمک‌هزینه‌ها سخاوتمندانه تحقیق و توسعه و تمرکز قوی دولت بر پیشرفت فناوری، محیطی ایده‌ال برای استارت‌آپ‌های تکنولوژی ایجاد کرده است.

طبق آخرین تحقیقات، به‌ازای هر برنامه‌نویس در هلند، ۲۶ پوزیشن شغلی مرتبط خالی وجود دارد. به‌عنوان یکی از مشاغل ضروری هلند، برنامه‌نویسی بسیار آینده‌دار خواهد بود.

کشاورزی

خیلی از ما هلند را با فستیوال‌های گل معروفش می‌شناسیم، اما این فقط یک‌روی سکه صنعت عظیم کشاورزی این کشور در نظر گرفته می‌شود. هلند با آب‌وهوای منحصربه‌فرد و تکنولوژی کشاورزی پیشرفته‌اش، یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است.

.

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور هلند

هلند یکی از کشورهای توسعه‌یافته با سیستم آموزشی با کیفیت بالا است که گزینه‌های گسترده‌ای را برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهد.

مهاجرت تحصیلی به هلند یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به این کشور است.

برای مهاجرت تحصیلی به هلند، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک زبان انگلیسی یا هلندی: اکثر دانشگاه‌های هلند برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، مدرک زبان انگلیسی یا هلندی معتبر را درخواست می‌کنند.
  • معدل تحصیلی مناسب: معدل تحصیلی متقاضیان باید حداقل ۱۶ باشد.
  • پیشینه تحصیلی مناسب: متقاضیان باید مدرک تحصیلی مرتبط با رشته مورد نظر خود را داشته باشند.
  • توانایی مالی کافی: متقاضیان باید بتوانند هزینه‌های تحصیل و زندگی در هلند را تامین کنند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در هلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در هلند عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی معتبر: مدرک تحصیلی متقاضیان باید توسط سازمان‌های معتبر بین‌المللی مورد تایید قرار گرفته باشد.
  • مدرک زبان انگلیسی یا هلندی: متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی یا هلندی معتبر را ارائه دهند.
  • انگیزه‌نامه: انگیزه‌نامه متقاضیان باید نشان دهد که چرا علاقه‌مند به تحصیل در هلند هستند.
  • نامه‌های توصیه‌نامه: دو نامه‌ی توصیه‌نامه از اساتید یا کارفرمایان معتبر می‌تواند به تقویت شانس متقاضیان کمک کند.
  • پرداخت هزینه‌های درخواست پذیرش: هزینه‌های درخواست پذیرش در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هلند

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، متقاضیان باید برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هلند عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی هلند
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس
  • مدارک پذیرش تحصیلی
  • مدارک زبان انگلیسی یا هلندی
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه سلامت

هزینه‌های تحصیل و زندگی در هلند

هزینه‌های تحصیل در هلند بسته به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. به طور کلی، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی هلند کمتر از دانشگاه‌های خصوصی است.

هزینه‌های زندگی در هلند نیز بسته به شهر محل تحصیل و سبک زندگی متقاضیان متفاوت است. به طور کلی، هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ هلند بیشتر از شهرهای کوچک است.

دانشجویان بین‌المللی در هلند اجازه دارند در طول تحصیل خود به صورت پاره‌وقت کار کنند. این کار می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

مزایای مهاجرت تحصیلی به هلند

  • تحصیل در یک کشور توسعه‌یافته با سیستم آموزشی با کیفیت بالا
  • کسب مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌های معتبر جهان
  • امکان تجربه زندگی در یک کشور چندفرهنگی و مدرن
  • امکان کاریابی پس از تحصیل

جمع‌بندی

مهاجرت تحصیلی به هلند می‌تواند فرصتی عالی برای تحصیل در یک کشور توسعه‌یافته با سیستم آموزشی با کیفیت بالا باشد. متقاضیان باید شرایط و مدارک لازم را برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی هلند فراهم کنند.